Treningi rozwojowe

 

Trening kompetencji społecznych dla młodzieży gimnazjalnej

W ramach oferty adresowanej do uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych realizujemy program psychoedukacyjny skierowany do młodzieży gimnazjalnej

Celem zajęć jest:

  • wyposażenie młodych ludzi w umiejętność radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, napięciami, stresem
  • pokazanie odpowiednich form komunikowania się z rówieśnikami, rodzicami, wychowawcami
  • zwiększenie poczucie własnej wartości
  • wykształcenie odpowiedzialnego podejmowania decyzji
  • rozwój twórczego i kreatywnego myślenia.

Realizuje: K. Marcinków, P. Lutkiewicz

 

Trening Myślenia Twórczego dla dzieci zdolnych

Założeniem TMT jest wszechstronny rozwój dziecka zdolnego. Stymulacja i rozwój najistotniejszych sfer funkcjonowania jednostki, to jest: intelekt, emocje, ekspresja słowna, plastyczna, ruchowa, a także umiejętność dobrego współżycia z ludźmi.

Propozycje ćwiczeń zostały pogrupowane na trzy podstawowe bloki:

  1. Myślenie Twórcze,
  2. Umiejętność bycia z ludźmi,
  3. Ekspresja emocji i twórczości w zajęciach plastycznych i ruchowych.

Realizuje: M. Bandkowska, P. Lutkiewicz

 

„Szkoła dla rodziców”- trening rozwijający kompetencje wychowawcze

Zapraszamy wszystkich rodziców, którzy pragną wzmocnić swoje kompetencje wychowawcze i poczuć się pewniej w roli rodzica. Ideą tych zajęć jest pomoc rodzicom w radzeniu sobie z trudną sztuką wychowania własnych dzieci. Grupowe spotkania rodziców mają na celu między innymi rozbudzenie refleksji na temat własnych postaw rodzicielskich, dostarczenia wiedzy rodzicom o potrzebach rozwojowych dzieci oraz rozumienia ich emocji i zachowań.

Uczestnicy zajęć mają możliwość poznania konstruktywnych sposobów budowania relacji z dzieckiem (i nie tylko) poprzez naukę skutecznego porozumiewania się, jasnego formułowania komunikatów, rozpoznawania i nazywania uczuć dziecka i własnych, stawiania granic i wyznaczania konsekwencji.

Zajęcia obejmują cykl 10 spotkań, zazwyczaj raz w tygodniu przez 2 godziny. Prowadzone są metodami aktywnymi (odgrywanie scenek, praca w grupach, ćwiczenia w parach, dyskusja), poparte wiedza teoretyczną i doświadczeniem prowadzących w pracy terapeutycznej z dziećmi i rodzinami.

Zajęcia „Szkoły dla rodziców” prowadzone są w naszej poradni od 8 lat. Przez ten czas doczekaliśmy się wielu absolwentów. Uczestniczący w nich rodzice zazwyczaj zauważali zmiany w swoich postawach wobec dziecka i wyrażali pozytywne opinie o zajęciach.
Oto niektóre z nich:

  • „Metody pracy mobilizujące do myślenia i działania. Nauczyłam się rozmawiać z dziećmi”
  • „Zdobyłam satysfakcję z bycia dobra matką, nauczyłam się bycia konsekwentną”
  • „Atmosfera miła, sprzyjająca rozmowie i zwierzeniom, dawała poczucie bezpieczeństwa i zrozumienia”
  • „Bardzo jestem zadowolona, że uczestniczyłam w zajęciach, pozwoliło mi to uzmysłowić sobie jakie popełniam błędy i nauczyło rozumieć dziecko”
  • „Wiedza potrzebna każdemu rodzicowi”
  • „Cieszę się, że wzięłam udział w zajęciach i żałuję, że wcześniej o tym nie wiedziałam”

Zajęcia prowadzą terapeuci rodzinni: Tamara Wacholc i Małgorzata Keck