Diagnoza dotyczy w szczególności:
Diagnoza odbywa się na pisemny wniosek Rodzica/Opiekuna prawnego.
Kartę Zgłoszenia do Poradni można pobrać na stronie internetowej Poradni lub w sekretariacie i złożyć osobiście w sekretariacie, wysłać pocztą e-mailową, poprzez platformę e-puap lub na adres Poradni.
Ważne jest dokładne wypełnienie wniosku, podanie wszystkich niezbędnych danych, w szczególności powodu zgłoszenia dziecka do Poradni.
Do wniosku dobrze jest dołączyć dokumentację uzasadniającą wniosek, w szczególności opinię z przedszkola lub szkoły, wyniki badań lekarskich lub inną dokumentację opisującą funkcjonowanie dziecka (w karcie zgłoszenia wyszczególnione są dokładnie zalecane dokumenty dodatkowe).
Wnioski są rejestrowane, a następnie zgodnie z kolejnością wpływania, przekazywane do psychologów, pedagogów, terapeutów, logopedów lub terapeuty SI, którzy wyznaczają termin spotkania. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na podstawie przekazanej przez Rodzica informacji, dyrektor decyduje o skróceniu okresu oczekiwania na diagnozę.
Diagnoza obejmuje wywiad – rozmowę z Rodzicem dotyczącą przebiegu rozwoju dziecka, badanie psychologiczne, badanie pedagogiczne oraz badanie logopedyczne dla dzieci, które ujawniają trudności w mowie lub badanie SI dla dzieci, które ujawniają symptomy zaburzeń w tym obszarze. Biorąc pod uwagę powód zgłoszenia, a także możliwości psychofizyczne dziecka/ ucznia, diagnoza może być realizowana podczas kilku spotkań.
Celem diagnozy jest określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka lub ucznia w odniesieniu do zgłaszanego w karcie zgłoszenia problemu.
Po każdym badaniu Rodzic uzyskuje ustną informację o wynikach diagnozy, a także wskazówki do pracy z dzieckiem w domu.
UWAGA! Dopiero po zakończeniu diagnozy na pisemny wniosek Rodzica wydawana jest opinia lub informacja (odpowiedni druk w zakładce Do pobrania).
Opinia zawiera między innymi opis możliwości psychofizycznych dziecka lub ucznia i mechanizmów wyjaśniających jego funkcjonowanie w odniesieniu do zgłaszanego problemu, określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także wskazania dla nauczycieli i rodziców dotyczące pracy z dzieckiem/ uczniem.
Jeśli Rodzic potrzebuje dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści opinii lub wskazówek do pracy z dzieckiem, może zgłosić się do osób badających dziecko na konsultacje.
W przypadku, gdy Rodzic nie zgłosi się z dzieckiem na badanie w wyznaczonym terminie, wniosek pozostaje bez rozpatrzenia.
Poradnia oferuje wsparcie dla dzieci, młodzieży i rodzin. Nasi specjaliści z psychologii i pedagogiki zapewniają indywidualne podejście, wspierając rozwój emocjonalny i edukacyjny. Dostępne są konsultacje, warsztaty i terapie dostosowane do potrzeb.